Plakat Jubi50 A4 liggende ver 2.jpg

Steffen Sortland red.jpg

Steffen Sortland - tenor

JUBILEUMSKONSERTER 50 ÅR

Aalesund Operakor har blitt hele 50 år, og det skal vi selvfølgelig feire med noen av våre største slagere gjennom tidene! Konserten deles inn i to deler; en musikaldel, og en opera-/operettedel. Vi tar publikum med tilbake til starten i 1973, hvor Aalesund Operakor ble opprettet for å delta i oppsettingen av operetten «Den Glade Enke», i samarbeid med Den Norske Opera og Ålesund Symfoniorkester. I tillegg vil vi oppsummere korets første 50 år med innslag fra operaklassikere som f.eks. "Don Pasquale", "Elskovsdrikken", "La Traviata" og "Rigoletto", samt musikalinnslag fra blant annet "Chess", "Evita", "Cats" og mange flere.

Med oss på laget denne ganger har vi fått en samling profesjonelle musikere bestående av Ålesund Strykekvartett, Yuri Hashimoto (Fløyte), Tor A Dyrseth (Kontrabass), og vår etter hver faste samarbeidspartner Rasmus Bondevik (Flygel).

Ekstra hyggelig er det at vi har fått med oss tidligere kormedlem, og nå nyutdannede sopran, Julia Fjærli som solist. Hun har i tillegg invitert med sin tidligere studiekamerat og tenorsolist Steffen Sortland til å løfte forestillingen sammen. Begge to har bl.a. studert under den verdenskjente sopranen Elizabeth Norberg-Schulz, professor i sang ved Universitetet i Stavanger.

Det hele toppes med dansenumre fremført av dyktige dansere under ledelse av ballett pedagog Carola Teti.